Bye bye tutte



Det här med att Julia ska sluta med tutte är ingen barnlek, vi är inne på fjärde dagen nu och det går väl hur bra som helst på dagarna men nattandet på kvällen är jobbigt! Hon gråter och gnäller ganska länge och sen helt plötsligt så ligger hon ner och sover, känns som att hon somnar av uttmattning av allt skrikande! Inte kul alls men jag tycker ändå att det har gått bättre än jag trodde. Tror nästan att det här är värre för oss föräldrar för man vill ju trösta henne när hon är lessen och man vet ju att tutten hjälper snabbt, nu tar det så mycket längre att trösta. Det gör ju som ont i mammahjärtat att se henne lessen.
Idag har hon inte ens sagt att hon behöver tutten så hon gör ju framsteg :) Men jag saknar tutten haha, det gick ju som lättare med den. Nu står hon mest och ropar på mig från sängen och vill ha vatten och allt möjligt...Med tutten så var det ganska tyst och lugnt på kvällarna :)

 



Kommentarer
Li

Vad skönt att det går så bra!

Lite Alfons Åberg "jag ska bara" ;)

2011-03-31 @ 14:08:37
URL: http://lipan.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0